Komunikační infrastruktura veřejné správy

KIVS znamená sjednocení různých datových linek subjektů veřejné správy do jedné datové sítě. Hlavním přínosem je zefektivnění služeb a tím pádem snížené úspory. Snaží se o efektivní propojení mezi orgány a informačními systémy veřejné správy, zajišťuje bezpečný přenos dat a nastavení jednotlivých procesů komunikace mezi zúčastněnými subjekty. Díky němu dochází k propojení orgánů veřejné správy s registry či Czech POINTy. [1

Základním stavebním prvkem KIVS je Centrální místo služeb (dále jen „CMS“), které realizuje služby pro výměnu dat a služeb mezi jednotlivými ISVS. Umožňuje tedy, aby každý zaměstnanec a úředník veřejné správy získal prostřednictvím CMS efektivnější přístup k informacím, na které má dle platné právní úpravy nárok. Dalším základním úkolem je poskytování potřebných služeb ke komunikaci v celé veřejné správě a v rámci Evropské unie, a to jak s orgány jednotlivých členských států, tak i s orgány EU. CMS zajišťuje propojení jednotlivých technologických center obcí s rozšířenou působností a krajů, propojení regionálních a metropolitních infrastruktur, zajišťuje realizaci generických a centrálních služeb pro eGoncentra. [2]  

 

[1] Komuniakční infrastruktura veřejné správy [online]. Ministerstvo vnitra České republiky [cit. 2012-02-11]. Dostupné na WWW:<https://www.mvcr.cz/clanek/egon-symbol-egovernmentu-komunikacni-infrastruktura-verejne-spravy.aspx>

[2] Klaudie – od správy majektu k modelu poskytování a odebírání služeb [online]. Ministerstvo vnitra České republiky [cit. 2012-02-11]. Dostupné na WWW:<https://www.mvcr.cz/clanek/klaudie-od-spravy-majetku-k-modelu-poskytovani-a-odebirani-sluzeb.aspx?q=Y2hudW09NA%3D%3D>